perjantai 9. joulukuuta 2011

8 pieces.

Ihana, armas Mimssen (http://lapselleni.blogspot.com/) antoi tämän tunnustuksen mulle. Kiitos tyttö <3 Ja sääntöjen mukaan bloggaajan pitää tehdä näin:

- Kiittää tunnustuksen antajaa
- Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle
- Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta
- Kertoa kahdeksan valitsemaani asiaa itsestäni

1. Mulla ei ole lempiartistia/-bändiä. En osaa nimetä musiikkityyliä, joka iskisi enemmän kuin muut. Teen kuuntelupäätökset tunnelman, olon ja kauden mukaan.


2. Samaistun helposti kirjojen, sarjojen tai elokuvien hahmoihin ja heidän tunnetiloihinsa. Jos elokuva/kirja sijoittuu mielisairaalaan tai sisältää hieman hulluja ihmisiä, saatan vielä tunteja lukemisen/leffan jälkeen tuntea oloni sekavaksi, ahdistuneeksi, epäluuloiseksi ja.. mikä se yksi sana on. Kun säikkyy ja olettaa olemattomia. No, kuitenkin. Jos taas leffa on romanttinen komedia onnellisine loppuineen, olen iloinen ja hyväntuulinen. Jos elokuva ei pääty onnellisesti, jää sisääni todennäköisesti vähän tyhjä, surullinen tunne. Itkettää ja kapuan pianon ääreen soittamaan ja laulamaan mollivoittoisia kappaleita.


3. Olin ennen melko kovanaama. Heitin huulta kaveripoikien kanssa, olin yksi jätkistä. Äijjä. En itkenyt, en puhunut tunteista. Haastoin kavereita kädenvääntöön ja olin lievästi väkivaltainen humalassa. Vierastin tyttöjuttuja ja hempeilyä. Uhosin paljon. Olen vasta vajaa kahdessa vuodessa oppinut, että on ihan ok osoittaa tunteitaan, pukeutua hameeseen muutenkin kuin sukujuhlissa ja itkeä jos itkettää.


4. Lukion päätyttyä haaveilin TEAKista, musiikkiteatteri-linjasta Lahden amkissa ja ranskan kielen opettajaksi opiskelusta. Teakkiin en hakenut, Lahteen ja Jyväskylän yliopistoon en päässyt. Sen sijaan meninkin puoleksi vuodeksi Ouluun talouskouluun. Se oli siihen asti eletyn elämäni paras syksy ja olen sitä mieltä että tuuri kävi kun sinne päädyin.

5. Pelkään paljon menettäväni läheiseni ja jääväni yksin. Pelkään etenkin ystävien menettämistä, sillä olen huono pitämään yhteyttä. Se ei silti tarkoita ettenkö välittäisi. Lempityttöni ja -poikani ovat mulle henkireikiä.


6. Olen totaalisen laiska ja aikaansaamaton. Esimerkkinä vaikka se, että jo ensimmäisen kulttuurituotannon opiskeluvuoteni jälkeen totesin, etten opiskele oikeata alaa. Kuitenkin tammikuussa lähtee käyntiin viimeinen vuosi, koska en ole saanut haettua muihin kouluihin tai töihin.
kuvat: weheartit.com


7. Olen seurallinen, utelias ja vilkas. Nautin ihmisten seurasta, mutta kuitenkin tarvitsen rauhallisia kotoilu-hetkiä pysyäkseni toimintakunnossa.

8. Ennen talouskoulua en osannut tehdä oikeastaan muuta ruokaa kuin makaroonia, puuroa ja munakasta. Sain koulun käsitöistä seiskaa ja äiti viimeisteli kaikki lapaset ja villasukat, jotka aloitin koulussa. Nykyisin käsityöt on mulle jollain tavalla terapeuttinen ja tärkeä tapa. Teen paljon mielelläni ruokaa ja minusta on ihanaa kestitä ystäviäni.

Mie en edes tiiä onko mulla kaheksaa bloggarikaveria, mutta laitan tämän nyt joillekin eteenpäin :) Tietenkään en vaadi, että muidenkin pitäisi tehdä tämä. Pöhöh!

Suvi sarjakuvablogissaan (Luovuutta Kerrassaan)
Jonna (My Vision)

2 kommenttia: