maanantai 28. maaliskuuta 2011

ärrin murrin

Pää meinaa hajota koulun kanssa stressaamisesta. Tänään käytiin läpi väliseminaarissa meidän luokkalaisten proseminaarisuunnitelmat. Minun aihe on sosiaalisen median käyttö tapahtumien markkinoinnissa julkisella sektorilla "Meän perälä" (tornionjokilaakso Suomen puolelta). Nii, opiskelen siis kulttuurituotantoa amkissa.
Tuollaisen sanajonon jälkeen sain ehkä ihan aiheesta luokkatoveriltani letkautuksen "ootko sä heittäny tikkaa ku valitsit prosemma-aihetta?" Kuulostaa kyllä justiin siltä että oisin jollain satunnaisella proseminaarigeneraattorilla päättäny aiheeni, tiiän!

Nukuin viikonloppuna kehnosti, vaikken ollut rilluttelemassa laisinkaan. Otsalohko on kipuillut, maha myös ja väsyttää koko ajan. Tänään otinkin sitten ihan 1½h päikkärit rämmittyäni tuolta tuiskun keskeltä kotiin koulupäivän jälkeen.

Maustehyllystä ruanlaittoni ehdottomat suosikit on löytyny. Santa Marian maustemyllyistä Lime Pepper, Roasted Garlic & Pepper sekä Cacao & Chili. Valkosipulista käytän oikeastaan kaikessa ruanlaitossa. Lime Pepperiä olen nyt kokeillut kanakastikkeen lisäksi kalan, salaatin ja viimeisimpänä voileivän päällä. Salaatissa ja leivällä se eritoten pääsi kutkuttelemaan minun makunystyröitäni. Cacao & Chili oli aluksi mulla ainoastaan käytössä kun tehin kanakastiketta, sillä se tuo siihen juuri jonkin ominaisen maun. Pehmeän tulisuuden? Myöhemmin olen kyllä jo kokeillut laittaa sitä jopa makukahvia keittäessäni suklaakahvipurujen sekaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti